Svatební koordinátorka - a proč jako?
Víš , že když nemáš svatební koordinátorku, přicházíš
ve svatebním rozpočtu až o 50 tisíc více?
Hned vysvětlím proč. Nyní všeobecně o práci "evenťačky".
Práce eventového specialisty patří mezi nejvíce stresová povolání. Eventy jsou všeobecně velmi důležité. Proč? Když se lidé setkávají, mohou měnit svět - setkání vytvářejí nové nápady a usnadňují učení, pochopení. Jsou nezbytné jak pro prevenci, tak pro reakci na krizi. V průběhu historie setkání ukončila konflikty – velké i menší, veřejné i soukromé – po celém světě.
Eventy a setkávání znamenají více, než jen business.
Věděli jste, že schůzky pomáhají řídit podnikání?
- 82 procent majitelů malých podniků říká, že osobní akce a osobní schůzky jsou důležité. (98 procent vlastníků malých podniků v technologické komunitě souhlasí.)
- 99 procent vedoucích pracovníků ve středních až velkých společnostech věří, že jim osobní schůzky pomohly k úspěchu
- 97 procent tvrdí, že schůzky přinášejí návratnost investic.
První CVB (Kongresové centrum) bylo založeno v roce 1896 v Detroitu, Michigan, a úplně první eventová agentura - International Association of Exhibitions and Events (IAEE) vznikla
v roce 1928.
A nyní zpět k tomu praktickému.
Kolikrát jsem už slyšela a četla, že DJ nebo fotograf může zastoupit svatební koordinátorku. Hm, oook, pojďme si to rozebrat. :-)
Svatební koordinátorku nikdo nezastoupí.
Copak tvoje vybraná fotografka, které zaplatíš třeba 30.000 za to, že zdokumentuje krásné fotky, je tam během tvého líčení až po první tanec, pak s výběrem foto stráví druhý den nějaký další čas - ale svůj, ne pro tebe přímo na svatbě. Když zrovna něco urgentně potřebuješ, tak fotograf může být zrovna mezi hosty a fotit je. Tak vytáhneš mobil a musíš zjistit, kdo ti pomůže, když jsi to zrovna dostala a nemáš tampon. Ségra se opila, družička flirtuje s číšníkem a nemají prostě hned čas. Ale, co když jsi ten telefon nechala na gauči a jsi zrovna na WC? Hoops....Koordinátorka tam pro tebe bude VŽDY.
Doporučení od někoho, kdo má kořeny v oboru, je ZLATO, když musíte důvěřovat těm, o kterých jste dříve neměli ani tušení.
DJ - ok, může odmoderovat to důležité, co je zrovna potřeba, je to velký pomocník koordinátorky a velká čest a sláva pro ně. Ale opravdu chceš během svatby myslet na to, kolik je hodin, diktovat mu, co nyní přijde, kdy to má říct a co má říct? Asi ne, že. Koordinátorka má harmonogram, který hlídá, a také umí řešit nečekané situace a vžít se
do situace, kdy je co vhodné, když zrovna něco neběží podle plánu. Pan DJ nevidí do zákulisí, a neví třeba, že dort ještě není připraven vyrazit ven. Nebo, že se ti roztrhly šaty a musí počkat s hudbou k obřadu. On ji prostě pustí v domluvený čas.
TOP 10 PROČ ZVOLIT
SVATEBNÍ KOORDINÁTORKU:
1) STRES: Rozdíl v úrovni stresu nevěsty, která má profesionální koordinátorku, a té, která ho nemá, je hmatatelný. Pokud jde o den vaší svatby, nejdůležitější je, abyste se mohli uvolnit
a užít si to. Ty jsi nevěsta. Nechcete skončit jako hlavní osoba pro problémy a otázky, které nevyhnutelně vyvstanou. Najmutím koordinátorky osvobodíte vás a každého, koho máte rádi, budete žít okamžikem vašeho svatebního dne.
2) UŠETŘÍTE Kč: Ano, koordinátorky mohou skutečně pomoci svým klientům ušetřit
na svatbě dost peněz na pokrytí nákladů! Vy jim sice zaplatíte za práci (! kterou dělá měsíce předtím, během svatby, ale i po ní! ), ale dokáže vám opravdu velmi ušetřit na jiných nákladech.
3) BACK STAGE: Kromě toho, že disponují bohatými znalostmi, jsou koordinátorky v oboru dostatečně dlouho na to, aby věděly, kdo jsou hráči – kterým dodavatelům lze věřit, a kteří mají nejlepší obchodní praktiky/ceny. Doporučení od někoho, kdo má kořeny v oboru, je ZLATO, když musíte důvěřovat těm, o kterých jste dříve neměli ani tušení.
4) ZÁKLADNA ZKUŠENOSTÍ: Toto je pravděpodobně vaše první plánování svatby.
Koordinátoři jsou v oboru léta a jsou odborníky na protokol, etiketu a vše, co je potřeba
k uskutečnění akce takového rozsahu. Jsou OBROVSKÝM a snadno dostupným zdrojem pro cenné rady.
5) ČASOVÁ OSA – Váš svatební den bude zahrnovat mnoho dodavatelů, kteří potřebují spolupracovat, aby zajistili, že den proběhne hladce. Koordinátorka chápe, jak se každý dodavatel spoléhá na ostatní, a slouží jako kapitán týmu, který koordinuje složitost časové osy se všemi jejími pohyblivými částmi.
6) MEDIÁTOR: Dobrá koordinátorka slouží jako nárazník v ošemetných vztahových situacích. Je známo, že při plánování svatby není možné udělat radost všem. Svatební koordinátorka je bezpečná neutrální osoba, na kterou lze ukázat směr. Je snazší říct své budoucí tchyni: "Moje koordinátorka si myslí, že musíme..." místo "Myslím, že bychom měli..."
7) HLADKÝ PRŮBĚH: Pozorovala jsem tolik nevěst během procesu plánování svatby, a když to dělají bez profesionální koordinátorky, často v době, kdy se svatba blíží, byl tento proces tak stresující, že se prostě nemohou dočkat, až to skončí, namísto toho, aby si těch příprav užívaly a těšily se na svatbu. Plánování svatby má být příjemný proces. Dobrá svatební koordinátorka vám pomůže užít si tu cestu.
8) ROZPOČET: Svatební koordinátoři jsou v oboru již nějakou dobu. Vědí, kolik by věci měly stát a jaký je rozdíl v hodnotě. Mohou vám pomoci orientovat se v často matoucích vodách cenovek svatebního průmyslu a vyvážit váš rozpočet podle VAŠICH priorit.
9) VELKÝ OBRÁZEK: Když si vyberete místo konání, často vám z místa dají "svatebního koordinátora", který vám pomůže koordinovat den. Tato osoba NENÍ stejná jako nezávislá koordinátorka. On nebo ona je cateringovým manažerem a jejich úkolem je zajistit, aby vše, co se týká zařízení, probíhalo hladce. I když jsou užitečné, nepokrývají rozsah toho, co dělá nezávislá koordinátorka.
10) KREATIVCI: Svatební koordinátoři jsou obrovským kreativním zdrojem. Naslouchají vaší vizi a snům o vaší svatbě a vnesou do procesu svou kreativitu, aby vaše vize ožily.
Koordinátorka slouží jako nárazník v ošemetných vztahových situacích.
Takže tady to máme:
– Deset pádných důvodů, proč POTŘEBUJETE svatební koordinátorku! :-)
Vy a váš snoubenec si zasloužíte mít úžasnou svatbu bez stresu a opravdu věřím, že najmout zkušeného svatebního koordinátora je nejlepší způsob, jak toho dosáhnout! Pokud plánujete svatbu v Praze/Středních Čechách, klikněte sem a nezávazně poptejte. Dojedu samozřejmě kamkoliv po ČR, stačí se poptat.
Vaše Stacy
728 526 054 , sfeventcz@gmail.com, www.sfevent.cz